Löner och lönehantering utgör ofta en stor del av det administrativa arbetet på ett företag. Det är ett viktigt arbete som både tar tid och kostar pengar och som ni ofta tjänar på att anlita extern hjälp för.
Vi på Contrado är specialister på löpande löneredovisning, upprättande av lönespecifikationer, utbetalningar, månatliga rapporter och statistik. Vi tar även hand om skattedeklaration, semesterberäkningar, upprättande av kontrolluppgifter samt Fora och andra personalförsäkringar för anställda.
Vi håller även koll på era kollektivavtal och hur de påverkar till exempel löner, förmåner, semestrar, arbetstider och övertidsregler.
När vi sköter er lönehantering elimineras risken för irriterade fel, såväl vad gäller skatt som lönebelopp. Vi samkör med övrig administration vilket undanröjer fel och resulterar i korrekta månadsrapporter.
Vi på Contrado tar gärna hand om helheten. Små fel på vägen kan annars annars bli stora i slutet av året. Vi ser till att det alltid är ordning och reda kring hela er ekonomiska redovisning.